Work - life balance

Trénink Work - life balance je určen pro všechny, kteří hledají rovnováhu mezi osobním a pracovním životem, ale také pro všechny, kteří jsou ve svém životě spokojeni a rádi by se dozvěděli více o tom jak předejít syndromu vyhoření. Kurz doporučujeme každému kdo se ve svém pracovním životě věnuje komunikaci s lidmi, práci s lidmi a aktivní péči o ostatní (zdravotnictví, sociální obory, školství, management) Z kurzu budete odcházet s Vaší vlastní definicí Work - life balance, s praktickými návody na to jak zamezit stresu, negativním myšlenkám a jak postupně pracovat na tom, aby se Váš život dostal do rovnováhy.

Cíle kurzu

  • Sebereflexe svého osobního a pracovního života
  • Stanovení si osobních a pracovních priorit
  • Definovat syndrom vyhoření
  • Definovat stresory a najít jejich optimální řešení
  • Využít relaxačních a dalších technik pro celkové uvolnění

Obsah kurzu Work - life balance - 2 dny

  • Úvod, definice Work - life balance pro každého z nás - cíl: uvědomění účastníků co je to Work - life balance, jak ho můžeme chápat. Jeho důležitost a naplnění. Metoda spadaného listí (nejdříve účastníci píši své představy o tématu, následuje aktivní brainstorming na téma Work - life balance, jeho „definice“).
  • Osobní a pracovní priority - cíl: získání individuální zpětné vazby na dosavadní plánování a naplnění svých cílů a osobních hodnot. Metoda: Představení lektorkou metody „Čínské židle“ – pilíře našeho života, práce s časovou osou a dalšími technikami, které ukážou zpětnou vazbu na mé životní a pracovní aktivity. Skupinové sdílení – v tzv. „bezpečné zóně“ tedy účastníci sdílí jen pokud chtějí, nebo cítí, že potřebují poradit, nebo mají radost se sdílení svých zkušeností.
  • Energetický výdej a příjem - cíl: uvědomění si jak na tom jsem s energií Metoda Test + metoda „džbánku“ – co nám energii dodává, co nám ji bere, vyhodnocení. Ukázka jak lze pracovat s energií v práce, nebo doma. Jak energii získat během chvilky (velmi jednoduché a rychlé cviky do kanceláře, energetická cvičení) Práce s energií, kdy nelze vypnout – nemohu spát, co stím, tipy,triky aktivní sdílení účastníků a lektorky.
  • Syndrom vyhoření - cíl: představení syndromu vyhoření, uvědomění si, kde a kdy k němu dochází. Metoda Představení jednotlivých fází, které vyhoření předchází. Případové studie – skupinová práce. Uvědomění si co dělat, když někdo kolem je ve stavu „vyhořelého“, jak rozpoznám tento stav na sobě? Co, kdo pomůže?
  • Definice stresu, jeho dopad na naše myšlení, duševní a tělesnou stránku - metoda Skupinová hra „soud“ – dobrý x špatný stres
  • Práce se stresem, optimalizace stresorů - cíl: získat tipy a triky jakým způsobem pracovat se stresem na čtyřech úrovních (myšlení, emocí, těla a chování), metoda Skupinové práce, hry, kreativní aktivity. Účastníci mají možnost získat mnoho tipů a technik jak pracovat se svým stresem a stres tak následně minimalizovat.
  • Relaxace Autogenní trénink – účastníci leží na karimatkách, lektorka je pomocí relaxační hudby provází autogenním tréninkem. Při druhé relaxaci pak Jacobsnovou progresivní relaxací. Účastníci tak mají možnost poznat a vyzkoušet dvě relaxace, které se od sebe významně liší a posoudit, která metoda je pro ně samotné příjemnější.
  • Akční plán

Následné aktivity

Na konci obou školení si účastníci sestaví plánze svého „Semaforu“ (technika, které je představena účastníkům hned na počátku workshopu a pracují s ní během celého dne –červená / s čím přestanu ve svých rozhovorech – oranžová / v čem budu pokračovat, co dělám dobře, zelená - s jakou technikou začnu, co mě zaujalo – zapisuju vše. Plánují si pak rozvojové aktivity a seznámí s plánem i svého nadřízeného, který tak má přehled, výstup a jasný plán aktivit, které povedou ke změně.

Kurz pro Firmy na míru

Potřebuji individuální kurz

Potřebujete připravit individuální kurz pro Vaši společnost zcela na míru?

OTEVŘENÉ KURZY PRO VEŘEJNOST