Ukážeme si, jak využít interkulturní specifika k efektivnější komunikaci a spolupráci. Vyzkoušíte si, jak v odlišném kulturním prostředí vyjednávat, praktikovat společenský protokol a vybudovat vzájemnou důvěru.
									Pro koho je kurz určen?
- náměstky
 - ředitele
 - vedoucí
 
									Cíle školení
- Seznámit se s různými kulturními rozmanitostmi.
 - Připravit se na rozhovor s lidmi odlišných kulturních rozdílů a pochopit jak rozdíly ovlivňují jednání v pracovním prostředí.
 - Chápat rozdíly jednotlivých kultur a dozvědět se jak tyto rozdíly využít pro budování vzájemné důvěry a na co si dát pozor.
 - Zanechat profesionální dojem při jednání.
 
Obsah
- V čem jsou jiné kultury jiné – pochopení odlišné kultury.
 - Proč přizpůsobit komunikaci partnerovi z jiné kultury?
 - Rozdílnost hodnot a norem – odlišnost v myšlení a chování.
 - Komunikační pasti (kam nás může dovést nevhodná komunikace).
 - NE v různých kulturách.
 - Vzkazy pod čarou – co jedna strana vnímá jako jasný signál a druhá nechápe, že něco bylo řečeno.
 - Konkrétní případy komunikace a jejich řešení - časté taktiky při jednáních.
 - Základy mezikulturní etikety.
 - Specifika emailové a telefonické konverzace, telekonferencí a videokonferencí.Příklady z praxe a další komunikační cvičení.
 
Příklady jsou zpravidla ilustrovány na zemích: Indie, Čína, Japonsko, Spojené státy, Německo, Velká Británie a Holandsko.
Na přání účastníků mohou být zařazeny (nebo vypuštěny) další země.
									Didaktické metody
V průběhu tréninku je kladen důraz na možnost aplikovat nově nabyté dovednosti a znalosti do praxe. Je postaven na nezbytném minimu teorie.
Lektor využívá následující didaktické techniky:
- Řízenou diskuzi.
 - Skupinové práce.
 - Případové studie.
 - Nácviku modelových situací pomocí hraní rolí se zpětnou vazbou.
 - Další didaktické metody dle potřeb trénované skupiny.
 
								






